ГЕНДЕРНА РІВНІСТЬ

12.03.2018 | 16:37
Версія для друкуВерсія для друкуВідправити на e-mailВідправити на e-mail
Район: 
Заставнівський район

Внесено зміни до Закону України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків»

Гендерна рівність  - це рівний правовий   статус   жінок і чоловіків  та рівні можливості для його реалізації,  що дозволяє особам  обох статей   брати   рівну   участь   у  всіх  сферах життєдіяльності суспільства. Гендерна рівність є однією з умов правової держави.

Детальніше...

Держава зобов’язана забезпечувати дотримання прав людини, передбачених міжнародним законодавством. Саме держави, орієнтовані на гендерну рівність, займають перші місця серед держав світу щодо забезпечення життєвого рівня народу.

З метою досягнення паритетного становища жінок і чоловіків   у   всіх  сферах  життєдіяльності  суспільства  шляхом правового  забезпечення  рівних  прав  та  можливостей   жінок   і чоловіків (гендерної рівності),   ліквідації   дискримінації   за   ознакою   статі  та застосування  спеціальних  тимчасових  заходів,   спрямованих   на усунення   дисбалансу   між   можливостями   жінок   і   чоловіків реалізовувати рівні права, надані їм Конституцією і законами України, Верховною Радою України прийнято Закон України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків». Законом України № 2229-VIIIвід 07.12.2017 року, який прийнятий зметою узгодження положень чинного законодавства України у сфері протидії домашньому насильству, насильству стосовно жінок та адаптування його до європейських стандартів інабрав чинності 07.01.2018 року, внесено зміни до Закону України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків». Зокрема даний Закон доповнено поняттям «насильство за ознакою статі» та визначено, що цедіяння, спрямовані проти осіб через їхню стать, або поширені в суспільстві звичаї чи традиції (стереотипні уявлення про соціальні функції (становище, обов’язки тощо) жінок і чоловіків), або діяння, що стосуються переважно осіб певної статі чи зачіпають їх непропорційно, які завдають фізичної, сексуальної, психологічної або економічної шкоди чи страждань, включаючи погрози таких дій, у публічному або приватному житті.

Законом визначено перелік суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії насильству за ознакою статі, запроваджується ведення Єдиного державного реєстру випадків домашнього насильства та насильства за ознакою статі, визначено напрями заходів із запобігання насильству за ознакою статі, порядок надання допомоги та захисту постраждалим особам, права постраждалих осіб, порядок взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії насильству за ознакою статі.

Відповідно до Закону суб’єкти, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії насильству за ознакою статі, відповідно до компетенції забезпечують надання допомоги та захисту особам, які постраждали від такого насильства, за такими напрямами:

- надання постраждалій особі інформації про її права та можливості їх реалізації зрозумілою їй мовою або через перекладача чи залучену третю особу, яка володіє мовою, зрозумілою для постраждалої особи;

- забезпечення постраждалим особам доступу до спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб та отримання соціальних послуг, які вони надають;

- надання у разі потреби тимчасового притулку для безпечного розміщення постраждалих осіб, особливо жінок з дітьми;

- забезпечення постраждалим особам доступу до правосуддя та інших механізмів юридичного захисту, у тому числі шляхом надання безоплатної правової допомоги у порядку, встановленомуЗаконом України "Про безоплатну правову допомогу";

- утворення цілодобового безоплатного кол-центру з питань запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та насильству стосовно дітей для забезпечення невідкладного реагування уповноважених підрозділів органів Національної поліції України, інших органів державної влади та органів місцевого самоврядування, визначених цим Законом, на випадки насильства за ознакою статі, надання консультацій щодо насильства за ознакою статі абонентам анонімно або з належним урахуванням вимог конфіденційності та захисту персональних даних;

- надання кваліфікованих консультацій у разі вчинення насильства за ознакою статі з дотриманням правового режиму інформації з обмеженим доступом.

Допомога постраждалим особам надається за місцем звернення.Надання допомоги постраждалій особі не залежить від звернення такої особи до правоохоронних органів чи до суду та від її участі у кримінальному або цивільному провадженні.

Законом запроваджуються такі заходи щодо протидії насильству за ознакою статі:

- обмежувальний припис стосовно кривдника (виноситься судом на строк від одного до шести місяців, і передбачає один чи декілька таких заходів тимчасового обмеження прав кривдника або покладення на нього обов’язків: заборона перебувати в місці спільного проживання (перебування) з постраждалою особою;усунення перешкод у користуванні майном, що є об’єктом права спільної сумісної власності або особистою приватною власністю постраждалої особи;обмеження спілкування з постраждалою дитиною;заборона наближатися на визначену відстань до місця проживання (перебування), навчання, роботи, інших місць частого відвідування постраждалою особою;заборона особисто і через третіх осіб розшукувати постраждалу особу, якщо вона за власним бажанням перебуває у місці, невідомому кривднику, переслідувати її та в будь-який спосіб спілкуватися з нею;заборона вести листування, телефонні переговори з постраждалою особою або контактувати з нею через інші засоби зв’язку особисто і через третіх осіб);

- взяття кривдника на профілактичний облік уповноваженим підрозділом органу Національної поліції України та проведення з ним профілактичної роботи;

- направлення судом кривдника на проходження програми для кривдників на строк від трьох місяців до одного року відповідно до статті 391 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Законом України № 2229-VIIIвід 07.12.2017 рокувнесено зміни до статті 1732 Кодексу України про адміністративні правопорушення, якою відтепер передбачена адміністративна відповідальність як за вчинення домашнього насильства так і за вчинення насильства за ознакою статі. Згідно даної статті вчинення домашнього насильства, насильства за ознакою статі, тобто умисне вчинення будь-яких діянь (дій або бездіяльності) фізичного, психологічного чи економічного характеру (застосування насильства, що не спричинило тілесних ушкоджень, погрози, образи чи переслідування, позбавлення житла, їжі, одягу, іншого майна або коштів, на які потерпілий має передбачене законом право, тощо), внаслідок чого могла бути чи була завдана шкода фізичному або психічному здоров’ю потерпілого, а так само невиконання термінового заборонного припису особою, стосовно якої він винесений, або неповідомлення уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про місце свого тимчасового перебування в разі його винесення, - тягнуть за собою накладення штрафу від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від тридцяти до сорока годин, або адміністративний арешт на строк до семи діб. Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне з порушень, передбачених частиною першою цієї статті, - тягнуть за собою накладення штрафу від двадцяти до сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин, або адміністративний арешт на строк до п’ятнадцяти діб".

Управління праці та соціального захисту населення

Заставнівської районної державної адміністрації

 

  •  
  •  

-